Tämän kirjoittaja on vuosien varrella tottunut siihen, että Saimaa Brewing Co:n linjaston suoltamissa tekeleissä sekä pakkausten ulkopinnalle runoiltu myyntihölperö että pakkausten sisältö on ollut täyttä skeidaa. Näin oli, valitettavasti, tälläkin kertaa.
Tuttua ja katteetonta, lipevän jonnin-joutavaa myyntihölperöä tölkin ulkopinnalla riittää tässä Malmgård Pale Alessakin.
Hämmennystä sen sijaan aiheuttaa tölkin ulkopinnalle präntätty uusi, muuttunut Malmgoord-Saimaa työnjako:
Lieneekö tämä siis uusi versio...
...tästä!?
Sikäli kuin kieroilevan saimaalaisesta retoriikasta yleensäkään mitään selvää saa, aiemmin [valmistaja!!!] oli siis Malmgårdin Panimo Loviisassa, vaikka kaljat tosin keitettiin, käytettiin ja purkitettiin Mikkelissä! Nytkö siis kalja keitetty & käytetty Malmgoordissa ja roudattu tankeissa pelkästään purkitettavaksi Mikkeliin!?
Vai lieneekö sittenkin totuttuun saimaalaiseen tapaan kieroiltu pelkästään korvaamalla aiempi tölkin ulkopinnan myyntihölperön sana "valmistuspaikka" (Saimaa Brewing Co.) sanalla "pakkaaja" (Saimaa Brewing Co.) entisen menon jatkuessa? Tämän puolesta döfaa vahvasti tekeleen tuttu & turvallinen saimaalainen tunkkaisuus.
Malmgoordin panimomestarien huolella valitsemain humalalajikkeiden trooppisesta hedelmäisyydestä ja sitruksisuudesta et ummista-lammista ei tässäkään tekeleessä ole tietoakaan. Katkeronsakin on ilkeää kitkeroa.
Malmgård New England Pale Ale ei ole raikas, se on luotaan työntävän tunkkainen, kuten ovat olleet Saimaan Malmgoordit aiemminkin. Ei tämä mitää NEPAA ole.
Kusettaja (Ulkohuone) on mänävuosina kuvannut ns. Paskahuusiefektin. Nyt on ehkä tullut aika tutkia Midas-efektiä: Kaikki kalja, johon Saimaa Brewing Co. koskee, muuttuu P****KSI?!
Tässä Malmgård New England Pale Alen kohtalo pikaisen maiston jälkeen.
Toisin kuin TK-kirjeenvaihtaja Arden tiedoitusvälineessä, Kusettajassa paskat bisset päätyvät armotta klosettiin. NEPA-konossööri Ardekin näyttää tämän malmgoordilais-saimaalaisen "NEPAN" arvioineen.
Tragikoominen on ollut käänteissään Malmgoordin saimaantumis-jatkokertomus kera brändinsä bolsevisoinnin ja rapautumisen, mihin vielä päätyneekään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti